Wanneer u eenmaal over bent naar uw nieuwe woning, kunt u niet wachten om alles uit te pakken en de boel in te richten. U wilt het dan zo snel mogelijk hebben geregeld. Echter is er ook nog een weg naartoe en dat is vaak minder plezierig. U zult versteld staan van het aantal spullen dat u bezit. Het verslepen daarvan is dan nog een hele grote en tijdrovende opgave. Om dat soepeler te laten verlopen willen we u 3 magische tips geven zodat de verhuizing een stuk aangenamer wordt.
1. Spullen grondig doorlopen
Voordat u alles gaat inpakken, is het raadzaam om is grondig door de spullen heen te lopen, en dan ook echt alles te bestuderen. Van kleding tot aan oude spelletjes moeten worden nagekeken. Wat neemt u mee naar het nieuwe huis? Spullen die u echt niet nodig heeft, kunt u het beste in de container doen. Interieur die u niet meer gebruikt, maar wellicht nog kostbaar kunnen zijn voor anderen kunt u laten ophalen door de kringloopwinkel. Hier hoeft u zich dan niet meer over te buigen in de nieuwe woning. Bovendien scheelt het weer een paar zware dozen.
2. Gebruik verhuismaterialen
Als alle spullen zijn doorgelopen, wordt het tijd om deze in te pakken. Let daarbij wel op dat u het logisch en veilig inpakt. Gebruik speciale verhuismaterialen die daarvoor zijn bedoeld. Denk aan verhuisdozen, verhuisdekens etc. Deze zijn er in verschillende maten en materialen. Kleine spullen zoals fotolijstjes en boeken kunt u in kleine dozen vervoeren. Spullen als schilderijen of apparatuur kunnen beter worden vervoerd in verhuisdekens en grotere dozen. Door dit soort materialen te gebruiken, zorgt u ervoor dat alle spullen snel en veilig worden overgebracht.
3. Label de dozen
Om u straks niet een versuffing te zoeken naar alle spullen, is het goed om alle dozen van tevoren te labelen. U kunt bijvoorbeeld op de doos schrijven wat erin zit. Daarnaast kunt u ook met nummers werken. Iedere nummer staat dan voor een aparte ruimte in uw nieuwe woning. Mocht u deze methode toepassen, is het verstandig om het verhuisbedrijf hiervan op de hoogte stellen. Zodoende kunnen zij gelijk de spullen naar de juiste kamer brengen bij aankomst in uw nieuwe woning.